+Follow | Dashboard


Aisyahira Melan Omar
Another day, another chance to right the wrongs of yesterday.
aishOSEM?
About | Links
| h o m e | | f a c e b o o k | | t w i t t e r | | i n s t a g r a m |



45953573-10215484187891885-3172632005854625792-n

Heyy you! Assalamualaikum!

Nothing much. Update setahun sekali. Cuma sayang nak delete blog ni sbb dah 11 tahun.
say what!! 11 tahun guysss. haha. So entry byk tu semua zaman hingusan.lol.

Thanks for visiting.
hanya lakaran rasa dari gadis yang penuh perasaan.heuheu.

Be nice here.

-aish-



The Story Begins!



✿ ini cerita askar.sila tukar mood loreng loreng ;p ✿
Sunday, February 17, 2013 | 12:14 AM | 0 cakap cakap
bismillahirahmanirrahim.Assalamualaikum :)

holla hollaa..perhatian,ini entry askar..sila pasang mood loreng loreng. #ehh? =='

okay,let's start.

alhamdulillah,, selesai sudah latihan berterusan yang telah mencuri masa cuti sem guwa. *sobs* seminggu training di UPNM,, having PT,military classes,makan mess yg "sedap" dan sebagainya. haha. selepas beberape hari bertraining,tiba masa ke hutan..wee wee.. on that time,tak tao lah ape perasaan aku,semacam tak bersedie kot? sobss..kemas barang pun macam ape je..sobs sobs..mungkin sebab sgt penat,takde rest langsung mcm org lain..exam-->survey camp-->training... ohhhh sgt memenatkan!

tiba masa utk menjadi org hutan *bak kate org tu* ==,

pagi, bangun seawal 4.30 pagi,p amek senjata,,dan beratur berjam2 kat padang tunggu bus..aigooo.tak syok sbb naik bus,,last year naik 3 tan.phewww..sepanjang perjalanan aku tido..alih2 dah sampai mempaga. yeahh! sampai!

sampai2 je,kami dah kena hell ngn kpt azlan..hari first,baju dah kotor tahap tenggiling! aigooo.. dan,kami diberi briefing dan kwsn pengkalan.and let's start the rutin pengkalan.. masa smpi tu aku terpikir,acane nak buat khemah,sbb kiri kanan depan blakang kelapa sawit je..masa CIW last year,kat hutan,so,,banyak dahan2 kayu semua..ghupenye pakai pelepah sawit tu.heuheu..bangga jugak lah dgn diri sendiri dgn gagah perkasa dok potong pelepah keras tu berhari hari,,yelahh,,9 hari tu,asyik pindah randah,so,keje nye asyik memotong pelepah sawit je.haha.masa hari first tu,nothing much to do,aku,pipot ngn ziq,dok tido je,,while the others dok kat tengah borak2 ngn YO kami.haha.buruk betui perangan kami 3 buddy nehh..


gigih memotong pelepah sawit :)

rutin pengkalan.

on the next day,dah start TEWT..dah lupe tewt tu stand for what.yg penting ,ianya adlh kelas..haha.yg diajar oleh kpt zul dan kpt shahril..takde ape sgt pun for 3 days tewt..mcm biasa je,kelas,rutin pengkalan.. tu je.. then,smpai lah hari ke 3,,before nak ke pengakalan baru,,kami di hell kauuuu kauuu bakhanggg oleh kpt azlan..mmg masa tu mental gila sbb kena lari lari semua.aigoo..plus! senjata aku jadi mangsa kpt azlan masa tu! serious malu hang tao dokkk..dlm beratus senjata kat situ,senjata aku terpilih utk di MAKI.  "kau tak cuci ke senjata kau ni?" "cuci pagi tadi tuan" "cuci kau kate?!ni ape ni ape ni!" *sambil tunjuk tanah2 kat senjata aku.. "last warning faham!" "faham tuan" *muka pasrah kena maki dpn org ramai* ahahaha.. bengang gilaaa. T_T

menunggu 3 tan yg sangat lambat,,kami,COY B tggu dlm hujan,sementara COY A dah slmt berlepas ke kawasan pengkalan baru..mmg basah lah time tu.. :( sejukkk.. smpai pengkalan pun dah kul 7 lebih,,dlm hujan dan gelap,mencari pelepah sawit utk buat khemah..mental tak mental lah kann.. dan aku sgt bersyukur dpt buddy yg cool and relax and positive..haha..esok nya ade ape eh?lupe.. *buffering***** ohhhh,,ade perintah mara.. so,kami hanya menyiap kan model dan ketua platun kena baca order.dannnn!!!! masa tu,kena marah teruk2,sbb ketua platun aku that time baca perintah tak brape nak betul.mmg mencari maki lah kann.. haha..but tak kesah pun,sbb die pun first timer..so,dimaafkan yeah abg long :'D masa kena maki ngn kpt zul tu,,sorang2 rank holder dipanggil utk disebat..dan aku selaku lans koperal,,dengan pasrah,turut disebat di betis..kesan nya still ade smpai ke hari ni..hah,,dashat tak dashat lah kannn.. ayaq mata aku dah meleleh kot masa tu,,haha..sbb last time kena rotan,masa darjah 6,time matematik.. bayang kan lah! tapi masa tu,,mmg berdesing lah betis aku.dan aku dok bebel "mak aku pun tak pernah sebat aku mcm tu" waaaaa.. #askarmanja #ehh? hahaha..


otw ke pengkalan baru sebelum MARA!


bag pack kami yg berkilo2 dan diusung kesana kemari. :)


next,mara! on first day mara,about 8 ke 9 km aku rasa.dgn beg pack yang berkilo2,,ditengahari buta,,kami berjalan dari pagi smpi ke petang..masa first day mara,COY A yang buat clear bound,tembak dan gerak.so kitorg COY B ni,just mara dan berehat sementara tggu clear bound..berehat macam mana? dalam longkang,tepi jalan,,haha.masa tu tak pikir ape,tepi jalan ke,dlm longkang ke,kami melelapkan mata. haha! dan setibanya di pengkalan baru,,kpt zul suruh kitorg bukak spike boot dan bawak kami menuruni bukit dm keadaan berguling.aigooo,,jauh jugak lah dok guling2 sambil berhati2 dgn taik lebu yg bersepah.sobss! setiba nya kami disatu kawasan,,sorg2 kena berguling dlm air yang SANGAT BUSUK GILA..air lembu mandi bakhangg.. masa tu aku mental gile kottt.. rimas,,busuk dan gatal dan miang dan sedikit give up sbb busuk. haha.. abg long dok nasihat aku "ala rilex lah aish,after all,dah habis semua ni,mesti rase bangga dgn diri sendiri" haha.. punya lah aku mental masa tu,potong pelepah macam cincang org yg baru dibunuh. #ehh? #hiperbola

din,abg long dan acap.. first day mara.

buddy guwa yg cool gilaaa. *hugs* heuheuehu ;p



buddy guwa jugak..pipot yang senget.haha.. :D

cinta medan dan madu guwa.. #ehh?? hahaha,. mati aku kalao si fikri neh baca blog aku ni woii, ekeke..

CAMO on! our make up dlm hutan.

gaya gaya.. ;p

second day mara,,kami COY B dikehendaki clear bound.. Allahu,masa tu jalan tanpa henti,,mmg mental gilaa..beg pack sgt berat.. :( aku dah moral down kot masa tu..dan lima enam kali aku terpelecok..sedih gila. dan tiba part nak g serangan tembak dan gerak tu,,sambil di maki maki oleh kpt zul,,kami berlari2 ikut paksi yg aku tak pernah paham.haha.. dan that time,plapppp! termasuk dlm lubang! dan aku terus jatuh! okay.dan terus aku tak bule bangun.. sekian. haha.. disebabkan itu,medic telah bertungkus lumus ke arah ku,dan oh yeahhh ankle bengkak serta merta.dan aku tak join second time clear bound.. hari yg sama,aku ke markas,dan menerima rawatan.. sepatutnya aku tak dibenarkan join training smpai balik dah sbb bengkak teruk,tp aku paksa stap medic tu utk masuk balik..so,die benarkan jugak,just kena rest satu hari je,dan lusa nya dah bule join balik..rest sehari di markas,ohh sungguh tidak bestttttt.. dan aku rasa loser sbb tak dpt join last clear bound company dan meneruskan mara terakhir. agak terkilan sebenarnye,,tp nak buat cane,dah injured.. total mara is bout 25 km..well,to all my friends yg berjaya mara bout 25km tu,,big salute! serious bangga ngn kalian! seyes seyes..25km with beg pack yg berat  and senjata dan topi nato,,pheww,,not easy mannnn.. till now,aku masih rase sayanggg nye tak dpt habis kan mara.haha..


ptg tu aku dah masuk platun dah,nak masuk pulak kena croll,,kurang asam betul kpt zul.haha..esok nye,tade buat ape,just model and perintah je.. :)

persiapan model dan perintah

a an yang comel. hahaha.. :D

cuci senjata :)

ashkar.

our model :)


sewaktu berhujan..heuheuheu..

hujan :)

kpt zul yg sgt setia bersama platun 4.. ==' even penat melayan kerenah pakcik ni,tp layankan jugak lahhh.haha..


last day! fasa serangan.. disebabkan aku injured,kpt azlan letak aku kat group senjata bantuan GPMG which is less berlari.just jalan smpai bukit,dan stay kat situ buat tembakan mengharu..selebihnya,kami makan coki2 dan photoshoot kat atas tu,,sambil dgr org bawah dok jerit "serangg seranggg" hahahaha! dan that time berpeluang jugak lah aku guna senjata GPMG yg berat dan susah nak cekah tuuu.mihmihmih


hero GPMG. shahrin dan safuan :)

aiman :)

pipi and mimi :)
IC and CREW GPMG platun 4. :)

shahrin :) *yg paling jijik* hahahaha..

geng GPMG dan MORTAR



after serangan.

#platun4mantap!!





phewww! panjang nye entry. haha.. alhamdulillah,terima kasih Allah utk kenangan manis pahit kelat masin ni.. well,being in askar mood,buat aku rindu sgt2 kat ayah..and now i know,how tough ayah aku.. for 22 years sebagai pejuang negara :')

and platun 4,thanx utk suka duka yg dikongsi..mohon sejuta maaf andai terkasar bahasa ke, terbuat aksi annoying ke,,everything,sorry guys..you guys rawk!!


till then,assalamualaikum.



Labels:


Older Post . Newer Post




Copyright© All Rights Reserved. Fully owned by YOU.