+Follow | Dashboard


Aisyahira Melan Omar
Another day, another chance to right the wrongs of yesterday.
aishOSEM?
About | Links
| h o m e | | f a c e b o o k | | t w i t t e r | | i n s t a g r a m |



45953573-10215484187891885-3172632005854625792-n

Heyy you! Assalamualaikum!

Nothing much. Update setahun sekali. Cuma sayang nak delete blog ni sbb dah 11 tahun.
say what!! 11 tahun guysss. haha. So entry byk tu semua zaman hingusan.lol.

Thanks for visiting.
hanya lakaran rasa dari gadis yang penuh perasaan.heuheu.

Be nice here.

-aish-



The Story Begins!



✿ muslimah first class? ✿
Tuesday, January 7, 2014 | 3:43 PM | 0 cakap cakap
bismillahirahmanirrahim.
Assalamualaikum.



dear ladies,
dear ukhti,
dear wanita,
dear perempuan,
dear gegirl.hihi. :')

semakin lama Allah bagi ruang dan peluang untuk bernafas, semakin aku sedar dan perasaan, banyak benda yang kita, ye, kita,kaum hawa, terlepas pandang,.kau dan aku sama-sama terkadang terlepas pandang.

benda yang nampak mudah, tapi terlepas pandang. benda yang kita nmpk kecil,tapi tak sedar benda2 kecil tu lah yang mempengaruhi timbangan kiri dan kanan.

mata aku terpandang, akal aku terfikir, dan hati,mcm biasa,terdetik untuk menegur.menegur kau, aku dan kita semua.


  • ladies, bg yang menutup aurat sempurna di depan lelaki ajnabi,yang melepasi syariat islam, alhamdulillah tabarakallah! hebat,osem, salute! keep it up.tapi kita kadang2 terlepas pandang tentang aurat dengan kawan2 ladies kita..dalam bilik,di rumah.. aurat perempuan dengan perempuan adalah dari pusat hingga lutut. okayy,,check tuala kita...tuala yang kita pakai,jaga aurat kita sesama ladies tak? okay, check seluar dan baju kita, melepasi syariat?cover aurat kita sesama ladies? kita larang pakai tshirt lengan pendek dengan hadsock semata,gara2 handsock tu ketat,tak tutup tapi "balut" aurat..so,same goes dengan tight,skinny ke hape ke,,seluar2 yang ketat,walaupun panjang, yet,still tak tutup aurat tp balut..so take note ye aish dan leladies..and for those yang masih belum jaga elok aurat,sama ade dengan lelaki atau perempuan,jom! together we improve!
    ni sedikit sebanyak Q&A tentang aurat -->  aurat wanita
  • ladies,bagi yang behave gila kalau depan lelaki ajnabi, kat cafe,kat kelas kat luar,kat mana2 je lahh. behave kamainnn..alhamdulillah tabarakallah! hebat,osem, salute! keep it up. tapi dalah fb, twitter, instagram, blog, myspace ,friendster(ade lg ke org guna,haha),msg,call,chat? okay check gambar2 kita.. check ayat2 kita status dan komen kita.mengudang kegedikan ke tak?? ladies,lelaki ni suka fikir pelik2,,ayat2 bagi kita biasa,tp mungkin bagi depa gedik,atau menyeronokkan hati mereka. Allahu, bantu mereka untuk jaga hati mereka bule?disamping tolong diri sendiri menjaga maruah..tolong menolong kan amalan mulia. haha.take note tauu aish dan leladies. :')
  • ladies, bagi yang cukup, solat lima waktu,setiap hari,tak pernah miss. alhamdulillah tabarakallah! hebat, osem, salute! keep it up.. tapi check semula, solat kita awal waktu ke tengah waktu ke hujung waktu ke? kadang2 kite leka dengan hal dunia, leka dengan movie,leka dengan fb, leka dengan study, sampai kite terlupa untuk solat awal waktu. sahabat, kalau ada dalam hati, "ahhh,biar lah hujung waktu pun, yang penting solat tak pernah tinggal" atau pun "kejap kejap,jap lagi solat" Allahu,jom istighfar. cukup yakin ada kejap untuk kita?tanak ada rasa macam tu, sebab kita semua nak Allah sayang kan? nak jadi first class muslim kena berebut2 beribadah.so,,sentiasa update diri,paksa diri untuk solat awal waktu..solat awal waktu banyak kelebihan.
    kalau rajin boleh baca link ni :) kelebihan solat awal waktu 
  • ladies, bagi yang solat cukup lima waktu, dan dan dan diawal waktu,,  alhamdulillah tabarakallah! hebat,osem, salute! keep it up.. tapi kadang2 perasan tak.. disekeliling kita, Alhamdulillah Allah kurniakan sahabat2 yang turut solat diawal waktu. kita sama2 solat di awal waktu,tapi kenapa solat berasingan?? solat serentak tapi di posisi sejadah masing2.. Allahu, rugi nya kita memelih satu daripada 27..jom muhasabah, solat sama2,solat berjemaah..kita semua bole jadi imam,, tak perlu tggu nak pakai tudung labuh baru jadi imam,tak perlu guna alasan takda roomate badan dakwah atau acah acah ustazah.. kalau dalam diri ada punya perasaan "aku tak layak jadi imam, bacaan aku tak betul, blaa blaa" sampai bila nak rasa macam tu? sebab tu kena belajar,.dan jadi imam dalam kalangan sahabat2 sendiri, adalah satu proses pembelajaran,so that kita sentiasa nak improve bacaan kita,kita sentiasa nak improve khusyuk kita, improve surah2 hafazan,improve doa2.. well said, mmg first2 tu glabah ayamm woihh,,surah lazim 4 kul tu pun kadang2 boleh lupa padahal baca hari2. sbb syaitan kacauuuuu.. so,kalau kita serik lepas kita lupa tu,syaitan sukses lah kan kira nya? so, lawan sikit rasa tu,bina confident dalam diri.solat jemaah eratkan ukhwah :')
  • ladies, bagi yang sentiasa berusaha nak jadi muslimah yang osem.yang sentiasa cuba untuk improve diri dalam segala aspek,.. alhamdulillah tabarakallah! hebat,osem, salute! keep it up.. tapi check balik hati kita.ikhlas ke tak??Allahu rabb,ikhlas tu sgt sgt sgt susahhhh tapi bukan alasan utk kita stop dari mujahadah..kalau kita give up, lagi skali,,syaitan sukses! jangan ada dalam hati "ishh,buat pe nak buat,aku bukan ikhlas pun".. sahabat, lawann lawannn..nak buat baik mmg byk dugaan,teruskan mujahadah, paksa ke terpaksa ke,terus kan,disamping sentiasa mohon doa pada Allah utk bantu capai ikhlas..bina ikhlas hanya kerana Allah.. sentiasa upgrade niat. kalau ter tak ikhlas, cepat2 istighfar dan monolog upgrade niat semula..okay?

ladies ladies,, nota ini untuk aku, kau dan kita semuaaaa.. seriously, kita mmg terkadang terlepas pandang, .. aku pun selalu jugakk.tapi cuba dan cuba untuk perkemaskan segala yang kita lakukan setiap hari. agar kita semua jadi muslimah first class,yang Allah sayang, yang damba cinta Allah, yang kejar redha Allah, yang impikan syurga Allah. and for those yg bukan terlepas pandang,tapi mmg tak pandang atau pandang sebelah mata tentang isu2 ni, come on,, lets seek forgiveness from Allah.. pintu taubat sentiasa terbuka,hidayah Allah kena cari ,kalau nak tunggu, takut takut takde hari esok untuk kita yang sentiasa tunggu tanpa usaha..kita tak tau bila Allah nak jemput kita pulang,jangan terlalu yakin Allah beri nyawa lama2 pada kita.. kita semua nak pulang dengan keadaan osem kan?sekarang kita cantik, nak pulang jumpa Allah kena cantik cantik jugak kan? so, jom!! 


-muslimah biasa yang impikan jadi muslimah first class-




Labels:


Older Post . Newer Post




Copyright© All Rights Reserved. Fully owned by YOU.