+Follow | Dashboard


Aisyahira Melan Omar
Another day, another chance to right the wrongs of yesterday.
aishOSEM?
About | Links
| h o m e | | f a c e b o o k | | t w i t t e r | | i n s t a g r a m |



45953573-10215484187891885-3172632005854625792-n

Heyy you! Assalamualaikum!

Nothing much. Update setahun sekali. Cuma sayang nak delete blog ni sbb dah 11 tahun.
say what!! 11 tahun guysss. haha. So entry byk tu semua zaman hingusan.lol.

Thanks for visiting.
hanya lakaran rasa dari gadis yang penuh perasaan.heuheu.

Be nice here.

-aish-



The Story Begins!



✿ the menggelabah ayam ✿
Tuesday, March 3, 2015 | 12:08 PM | 0 cakap cakap
bismillahirahmanirrahim.



Assalamualaikum! ehems, hye awk! eh awak lahhh..ha yg tengah baca tu..hye..  ;p

nak tau takk.. semalam kan.. aku mengahadapi hari yg sgt menggelabah ayam.okay aku cite dulu sinopsis sebelum kejadian.. haha. nak dijadikan cerita, masa cuti hari tu, time aku kat rumah tu kan.. ade lah in coming call..dari fakulti.

"hello assalamualaikum.. ni aisyahira ke ? sy dr pihak fakulti, awk dikehendaki dtg pada hari isnin mggu dpn, 2 mac, utk satu sesi interview"

"hah?interview ape ye?"

"awak adalah salah sorang calon anugerah emas institution of engineers malaysia (IEM).ada 3 org, lagi dua org pelajar elektrik"

ommahhh.. aku like.......errr,, seriously? me? anugerah emas? hadoiii.. cannot brain.. IEM kott.. okay jgn over..calon okay..just calon.. bukan penerima,.kahkah..

tapi, calon pun,, its mean a lot to me.. alhamdulillah Allah izin,stakat ni, aku first ranking dlm fakulti, nak capai tahap ni bukan suatu yg mudah, and aku tak pernah imagine pun,tak pernah terfikir i would be one of best student in academic,, tp Allah bagi jugak, so, konklusinya, nothing impossible oh jyeahh! alhamdulillah :)

okay berbalik kepada cerita td, so smlm adalah hari yg menervouskan aku secara total. ni adalah FIRST interview in my life! yg kena speaking, yg ade 5 org panel, yg kau dihentam dgn soalan yg unexpected.. ohmaiii.. ohh, aku penah kena interview, tp masa nk masuk upnm dulu lah, tu pun bm.. ahh bm, kencang je lah aku nak sembang.. ni nak kena speaking, STUCK..

dah lah panel semua ketua jabatan.. org²  atas.. pastu, masuk2 je introduce diri lah bagai.. pastu soalan nye

 -pasal oil and gas kat pengerang,kaitan dgn environment.blerghh mana aku tau! haha.. glabah habis.. soalan yg paling banyak aku ckm "ermmm... ermmmm.." T____T

 -pasal banjir kat kelantan. punca dr segi hydraulic.aku dah lah tak suka baca news. mati lah.. padan muka utk seorang yg tak tau pengetahuan am mcm aku..sobs.

 -aktiviti kokorikulum aku.

 -kenape suka upnm.. der??haha.. aku jawab sbb aku suka enviroment upnm yg takde fashion ang less social.aku compare ngn uni luar yg banyak gila fashion,, and panel semua gelak kan aku smbil buat muka tak percaya ngn jawapan aku. haha.. lantokk.. 

-if you win this award,what would you say? im speechless. haha.,.kbai.


basically, interview tu mcm krik krik,, well i can say it worse..haha.. sbb aku nervous yg sampai stuck dekat otak yg mcm satu perkataan pun susa nak kluar. haha.. how bad i am.. hahha.. this is my very first time mannn,, come on..

tp the good thing is, i noticed that i have to learn how to control the menggelabah ayam of aish.. haha.. nervous tu kena control weyh..sbb benda ada dlm otak,and i can't spread it out even dgn simple word yg sebenarnya aku tau..tp, it just stuck! haha..teghokk.. aku kadang²  yakin yg aku ni confident in many ways,tp ternyata tidak.. banyak lagi yg kena belajar.. seriously.. and one more thing, communication skills guwa in english teghok betul.. adoii,, cano lah nak amek ielts ni..pheww.. 

well, aku rasa Allah saje nak bagi chance kat aku this time, so that i'll notice something..im too weak.. kena banyak blajar..kena practice.. insyaAllah bole kot..doakan okay?

gold award tu? kahkah.. aku tak letak harapan utk dpt award tu,. nak kena compete ngn semua uni kat malaysia ni,,ya Allah, aku rasa aku belum sampai tahap tu..tak kot..tak mungkin.. bukan negative, cuma berpijak dibumi yg nyata dan sedar tahap diri aku ni kat mana.. haha.. to be short listed ni pun dah alhamdulillah..


******************************

satu lagi cerita menggelabah di hari yg sama.. petang tu aku ade interview to be a tutor kat pusat tuition kat area sg besi.haha..borak itu ini ng cikgu kat tuition center tu, so decide lah aku akan mengajar student spm, subjek lukisan kejuruteraan. haha..saje je try..doing something out of the box.force diri how to handle aku punya final year projek, assgnmnt, class, test and kerja²  as a tutor.. harap2 aku mampu buat semua nya dgn baik.. insyaAllah.. so! esok start kelas ngn student²  tu.. doakan cikgu aish ye! amboii..cikgu..heuheu.. nak develop teaching skill.. al maklum lahhh nak jd lecturer kann.. hiks..kboi.


lama pulak rase menaip ni., haha.. panjang pulak entry.. dah lahh.. nak lunch! laparrr.. bye semuaaa.. assalamualaikum. 



lots of love,
aish si gelabah ayam
kok kok kok


Labels:


Older Post . Newer Post




Copyright© All Rights Reserved. Fully owned by YOU.